emiliasmening

Alla inlägg under januari 2014

Av Emilia - 10 januari 2014 14:28

Jag klarade skoldagen och ska nu sätta mig och kolla på ett par avsnitt av Gossip Girl. Såå skönt att det är fredag, nu ska jag försöka "fånga dagen", och inte tänka på att det är skola om två dagar igen. Ska bara tänka på att vila och ta det lugnt.

:(

Av Emilia - 10 januari 2014 08:14

Äter frukost nu och ska snart dra till skolan. Behöver bara plåga mig igenom en dag och sen har jag två dagar ledigt. En dag. Det borde jag väl klara?

Av Emilia - 9 januari 2014 21:42

Idag har vart en dålig dag. Iallafall på morgonen och sålänge skolan varade. Skolan har vart i två dagar sedan lovet, och jag är redan urless på skiten. Urless.

Jag vet att det finns folk som inte har möjlighet att utbilda sig och att man ska vara glad som får gå i skolan, och visst, det är jag. Men när man mår dåligt varje kväll då man lägger sig för att man vet att det är skola nästa dag, och må dåligt varje morgon för man vet att man kommer vara i skolan om några timmar. Och dessutom må dåligt hela skoldagen.. Då vet man inte om det är värt det. All press som är överallt, och alla krav man måste uppnå. Och speciellt alla krav på sig själv.. Och saker som man tycker är jobbigt och mår riktigt dåligt över, måste man ändå göra. Men jag antar att livet är så, man måste göra saker man inte vill, men om sakerna i fråga faktiskt är onödiga.. Är det då värt att gå och må dåligt över det i flera veckor? Att ha ont i magen dygnet runt?

Att isolera sig ett tag från omvärlden vore inte fel. Att bara få vara ett tag, utan någon som helst press eller krav. Att slippa ha ont i magen och må dåligt. Jag skulle inte tacka nej.

Av Emilia - 9 januari 2014 19:49

Min allra största rädsla är att jag ska förlora de som står mig allra närmast. Bara tanken gör så ont i mig. Verkligen ont. Ingen vill väl förlora sina nära och kära, och det är ju väldigt, väldigt förståeligt naturligtvis. Jag blir rädd av tanken, och får ont i magen. Man ska aldrig ta någon för givet, aldrig. Dock är det lätt att göra det, men man ska aldrig någonsin göra det.

En annan sak som jag är rädd för, är att misslyckas, tyvärr. Jag var dock mer rädd för det innan, så det har förbättrats lite, men inte helt och hållet än. Jag jobbar på det! Men jag tycker verkligen inte om när jag misslyckas, och jag tror att tanken på att man kommer göra det blir som en självuppfyllande profetia. Man måste lära sig att tro på sig själv, men det är svårt. Verkligen så svårt.

Annars har jag väl lite "små" rädslor, t ex är jag lite mörkrädd och lite smått rädd för spindlar, men det är inte så farligt.  

Av Emilia - 8 januari 2014 21:51

Mina favoritsaker, som jag kommer på just nu, är nog min mobil, ipad och dator. Och varför just de tre grejerna är mina favoritsaker är förmodligen ganska lätt att lista ut. Det finns ju massa roliga appar, och så är det lätt att hålla kontakt med alla vänner.

Av Emilia - 8 januari 2014 20:21

Det kom ju inte upp någon "dag 7" igår, och inte ett inlägg överhuvudtaget vilket jag ber om ursäkt över. Nu ska jag iallafall göra dag 7, lite senare kommer också dag 8 komma upp.

Michael Jackson, är en av alla artister som jag gillar. Tyvärr började jag lyssna på han efter hans bortgång, annars hade jag lätt velat gå på någon utav hans konserter. Han är verkligen en artist som gör att jag höjer ljudet om jag hör han på t ex radio.

One Direction, det är visserligen inte bara en artist utan att helt band, men jaja. Jag tycker om deras låttexter för man kan känna igen sig i en del, och man blir glad av att lyssna på dem också.

Sandra Wikström, som var med i årets idol. Hon var helt klart min favorit i idol. Jag tycker hon är en bra förebild också, då hon sagt själv att hon haft en depression men till slut tagit sig igenom den. Och hennes röst, den är helt otroligt fantastisk, ryser när jag hör henne sjunga.

Av Emilia - 6 januari 2014 21:03

Ska snart se på "Allo allo emliga armén", de där farserna är ju alltid så roliga! Ska äta lite god glass till också, mumma. Snart börjar ju skolan förresten, man kan ju inte direkt säga att jag är taggad.. Snarare tvärtom, känns inte bra alls. Verkligen inte. Men vad ska man göra.. Bara gå dit, antar jag. Usch, usch, usch!

Men nu började det där på teven så ska kolla på det, får se ifall det kommer inlägg senare. Vad har ni gjort idag? :)

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards