emiliasmening

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Årssummering

Av Emilia - 31 december 2013 19:55

Då är det snart dags. Snart visar klockorna 00:00, och ett nytt år är här. Ett nytt år med nya chanser, nya besvikelser och mer skratt och gråt. Ett år som ingen har någon aning om vad det har att erbjuda. Kanske blir det ett sorgens år, kanske ett glädjens år. Men naturligtvis går jag, och jag hoppas att fler med mig, går in med inställningen att det kommer bli det bästa året hittills. Jag sitter på min säng i detta nu och hör att några redan börjat med festligheterna i "förtid". Raketer smäller, nämligen. Och jag sitter här och tänker på året som varit.

2013 är ett år som började jobbigt. Väldigt jobbigt. Redan i början av januari hände en grej som antagligen utlöste flera saker, och jag mådde inte särskilt bra. Jag fick inte vardagen att gå ihop vilket naturligtvis var oerhört svårt. Men tids nog tog jag mig igenom den motgången, och jag antar att den på något sätt gjorde mig lite starkare.

Dock så måste jag nog säga att 2013 har vart bästa året i mitt liv hittills, då jag lärt känna fantastiska personer som jag nu inte kan tänka mig ett liv utan. Jag har upplevt en stor kärlek, så stor att jag knappt visste att det kunde existera. Och jag är glad att jag har tagit en speciell chans, trots att det fanns risker med det, men den chansen förändrade hela mitt liv. Jag känner mig nu mera älskad än vad jag gjort och det medför att jag inte alls känner att jag måste bli bekräftad på det sättet jag kände innan. Jag har insett att jag, bara lilla jag, kan bli älskad för den jag är. Att det faktiskt finns folk som älskar mig, och att jag inte behöver ändra på mig på något sätt för att vara omtyckt. Att JAG duger.

Jag har även utvecklats något oerhört. Mitt självförtroende & självkänsla är även nu dålig, men för ett tag sen var det ännu sämre. Men vissa saker som har hänt under detta året, har gjort så att jag vågat tro på mig själv mer. Även om mitt självförtroende och självkänsla inte är BRA så är det åtminstone BÄTTRE. Och det beror mycket på att jag har börjat umgås med rätt personer, och att jag har världens bästa vänner. För saker som jag gjort under 2013 skulle jag aldrig drömt om att vågat göra för ett tag sen. Men tillsammans är man starkare, så är det bara.

Detta har alltså varit ett år med en del motgångar som jag lyckligtvis tagit mig igenom, men mestadels har året bestått av glädje och lycka, som tur är! Nu siktar jag framåt på ett nytt år som jag hoppas kommer bli riktigt bra, vilket jag också tror att det faktiskt kommer bli. Med underbar familj & vänner, och inte skyhöga förhoppningar och mindre krav på sig själv, kan det inte bli annat.

Så här 2014, jag är redo: Here I come!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 8 april 2014 22:26


Ska alldeles strax hoppa i säng men tänkte göra en kort liten upd först! Innan så var jag då på utvecklingssamtal, och det tog bara 10 min så det kändes nästan lite onödigt, haha. Men det var ingenting speciellt att ta upp iallafall, så det var ju...

Av Emilia - 8 april 2014 17:43


Hej! Det var ju den andra dagen på praon idag då, och det var väl okej. Ska snart på utvecklingssamtal, jag är lite nervös faktiskt haha, vet inte varför dock. Men därefter hade mamma & jag tänkt baka lite gottigheter och sen måste jag väl gå/spr...

Av Emilia - 7 april 2014 20:45


Hejhej! Idag började vår praovecka, och jag praoar på daglig verksamhet för funktionshindrade och än så länge har det varit kul! Har visserligen bara varit där i en dag, men jag tycker det är trevligt och så, alla är så snälla liksom :) Ska bli kul ...

Av Emilia - 6 april 2014 16:54


Av Emilia - 6 april 2014 11:23

Igår så blev det dålig uppdatering och det berodde på att jag hade lite annat för mig. Vi lekte en hel del med hundarna som ni kanske såg, och sen körde jag faktiskt traktor för första gången i mitt liv också, haha! Men det var ganska kul, faktiskt, ...

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards