emiliasmening

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Emilia - 12 december 2013 19:43

Man brukar vanligtvis göra videos på såna här, men jag vill skriva så ja.

1. Pepparkakor eller lussebullar? Pepparkakor, helt klart. Jag tycker inte att saffran är någon höjdare direkt.

2. Skumtomtar eller knäck?
Båda är gott, men knäck isåfall.

3. Ischoklad eller marsipan?
Tycker inte att något av det är så gott.. Men ischoklad.

4. Köttbullar eller prinskorvar?
Köttbullar, lätt!

5. Julkorv eller julskinka?
Hm.. Julskinka.

6. Lax eller sill?
Lax!
7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?
Tycker inte om Janssons, så revbensspjäll.

8. Paris eller Alladin?
Haha, jag vet inte riktigt. Båda är väl goda, antar jag?

9. Sylta eller pastej?
Pastej tror jag.

10. Glögg eller julmust?
Julmust, helt klart!

11: Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Rödbetssallad tror jag.

12. Ris a la malta eller risgrynsgröt?
Jag tycker om båda, men ris a la malta.

13. Äpplemos eller senap?
Senap.

14. Hemma eller borta?
Det spelar väl egentligen ingen roll vart man firar jul sålänge det är med familj och släkt. Men hemma, kanske.

15. Utomlands eller Sverige?
Sverige, tror jag. Visserligen vore det roligt att fira jul utomlands också, t ex i England!

16. Ge eller få?
Det är nog roligare att ge, och se folk bli glada och så. Dock måste man ju ha köpt nått som personen tycker om, annars blir det ju inte lika kul, haha.

17. Mysteriet på Greveholm eller dieselråttor och sjömansmöss?
Ingen aning, faktiskt. Men Mysteriet på Greveholm då.

18. Chokladkalender eller paketkalender?
Båda är lika bra! Kan inte riktigt välja.

19. Plastgran eller äkta?
Äkta! Det är mycket mysigare, även om det finns en del nackdelar med det med såklart.

20. Arne Waise eller Ernst?
Haha, spelar ingen roll.

21. När vill du att första snön ska falla?
Spelar inte så stor roll, sålänge den kommer i december nån gång, men gärna nån vecka innan julafton då. Och självklart vill jag ha snö på själva julafton!

22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Vet inte riktigt, men det har jag väl nån gång kanske.

23. När tycker du att det är dags att pynta?
När man själv vill och har lust med det!

24. Finns det något mindre du vill göra av denna julen?
Inte ha så mycket stress och så.

25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
Röd! Det är juligt.

26. Kan du komma på något negativt med julen?
Ja, det är ju högtiden då de flesta firar med sin familj & släkt, och jag tror att de som varken har familj eller släkt känner sig extra ensamma just på julen.

27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?
Det beror väl på hur julen har vart, fast jag tycker den är ganska kort.. Men annars hade det kanske inte vart lika roligt med julen som det faktiskt är varje år!

28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december?
Det är väl att ställa fram allt julpynt och så.

29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
När jag var liten så gjorde jag det, fast inte längre.

30. Vilken är din favorit julfilm?
Oj, det vet jag inte. Men Kalle Anka på julafton är väl kul, dock är det ju ingen film men ändå.

31. Klär du dig fint på julen?
Jag brukar ha finkläder på julen, ja.

32. När öppnar du dina julklappar?
På morgonen brukar jag oftast öppna julklappar med familjen, sen öppnar vi lite senare på dagen med släkten.

33. Julönskning?
Önskar mig en iPad.

34. Vilken är din favoritjullukt?
Det är väl nejlika och sånt.

35. Vad heter din/dina favoritjullåtar?
All i want for christmas is you, Välkommen hem och så massa mer.

36. Gör du snögubbar?
Haha, typ inte, men jag skulle kunna göra det ifall jag får lust ;)

37. Favoritjulkalender?
Det vet jag inte.

38. Konstigaste julklappen?
Vet inte om jag fått nån konstig julklapp, det har jag säkert någon gång, fast jag minns inte nu.

39. Vad är viktigast på julen?
Att umgås med familj och släkt!

40. Hur är din jul?
Jag tycker att den brukar vara jättemysig!

Av Emilia - 12 december 2013 08:11

Ska snart dra mig till skolan, kan ju inte direkt säga att jag är taggad. Har prov idag med ju, fast det känns ganska bra ändå. Torsdagar brukar ju för övrigt vara chill, så ja. Och dessutom börjar det närma sig helg igen, vilket betyder att snart är det jullov! Det längtar jag däremot till! Skönt att få vara ledig lite, det kan behövas. Jag önskar er alla en bra dag, jag bloggar senare!

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards