emiliasmening

Alla inlägg under december 2013

Av Emilia - 31 december 2013 19:55

Då är det snart dags. Snart visar klockorna 00:00, och ett nytt år är här. Ett nytt år med nya chanser, nya besvikelser och mer skratt och gråt. Ett år som ingen har någon aning om vad det har att erbjuda. Kanske blir det ett sorgens år, kanske ett glädjens år. Men naturligtvis går jag, och jag hoppas att fler med mig, går in med inställningen att det kommer bli det bästa året hittills. Jag sitter på min säng i detta nu och hör att några redan börjat med festligheterna i "förtid". Raketer smäller, nämligen. Och jag sitter här och tänker på året som varit.

2013 är ett år som började jobbigt. Väldigt jobbigt. Redan i början av januari hände en grej som antagligen utlöste flera saker, och jag mådde inte särskilt bra. Jag fick inte vardagen att gå ihop vilket naturligtvis var oerhört svårt. Men tids nog tog jag mig igenom den motgången, och jag antar att den på något sätt gjorde mig lite starkare.

Dock så måste jag nog säga att 2013 har vart bästa året i mitt liv hittills, då jag lärt känna fantastiska personer som jag nu inte kan tänka mig ett liv utan. Jag har upplevt en stor kärlek, så stor att jag knappt visste att det kunde existera. Och jag är glad att jag har tagit en speciell chans, trots att det fanns risker med det, men den chansen förändrade hela mitt liv. Jag känner mig nu mera älskad än vad jag gjort och det medför att jag inte alls känner att jag måste bli bekräftad på det sättet jag kände innan. Jag har insett att jag, bara lilla jag, kan bli älskad för den jag är. Att det faktiskt finns folk som älskar mig, och att jag inte behöver ändra på mig på något sätt för att vara omtyckt. Att JAG duger.

Jag har även utvecklats något oerhört. Mitt självförtroende & självkänsla är även nu dålig, men för ett tag sen var det ännu sämre. Men vissa saker som har hänt under detta året, har gjort så att jag vågat tro på mig själv mer. Även om mitt självförtroende och självkänsla inte är BRA så är det åtminstone BÄTTRE. Och det beror mycket på att jag har börjat umgås med rätt personer, och att jag har världens bästa vänner. För saker som jag gjort under 2013 skulle jag aldrig drömt om att vågat göra för ett tag sen. Men tillsammans är man starkare, så är det bara.

Detta har alltså varit ett år med en del motgångar som jag lyckligtvis tagit mig igenom, men mestadels har året bestått av glädje och lycka, som tur är! Nu siktar jag framåt på ett nytt år som jag hoppas kommer bli riktigt bra, vilket jag också tror att det faktiskt kommer bli. Med underbar familj & vänner, och inte skyhöga förhoppningar och mindre krav på sig själv, kan det inte bli annat.

Så här 2014, jag är redo: Here I come!

Wow

Av Emilia - 31 december 2013 12:49

Måste nu verkligen säga ett STOORT tack till alla som läser min blogg, när jag kollade på statistiken nu hade jag 321 unika besökare och 1005 sidvisningar! Det är såå bra! Och det är sjukt mycket mer än vad jag haft andra månader. Jag är verkligen jätteglad, det är ni som gör så att jag får motivation till att skriva!
Vill ni att jag ska göra något speciellt inlägg? Tex en frågestund? Kommentera då isåfall!
Tack ännu en gång, ni är bäst!

Av Emilia - 30 december 2013 17:57

Av Emilia - 30 december 2013 13:20

Haha ja, det är morgon för mig fortfarande idag igen, har inte ens gått upp ur sängen än.. Var uppe väldigt sent inatt också, känner att jag vänt på dygnet helt, haha! Men vem bryr sig, inte jag iallafall. Var förresten på dåligt humör igår sen så jag orkade inte blogga.

Imorgon är det nyårsafton och jag ska antagligen inte göra ett skit, kul.. Alla andra festar och har kul osv och så ska jag sitta typ forever alone. Haha ne, om man sover går ju alltid dagen fortare så det får la bli min syssla för imorgon. Om vi inte hittar på nått vill säga. + att det är skola snart, och bara tanken får mig att må dåligt.. Vill inte dit.

Av Emilia - 29 december 2013 14:09

Godmorgon allihopa, eller morgon och morgon.. Jag gick upp för ungefär en timme sen så för mig är det fortfarande morgon iallafall ;) Ligger nu på sängen med ipaden i högsta hugg och bloggar. Blir nog en lugn och skön dag idag, har inget planerat direkt. Skönt att bara få vara ibland, bara man inte är det för länge för då blir man uttråkad.. Jag har inte så mycket mer att säga så det blir världens kortaste inlägg nu, men ska blogga mera senare!

Av Emilia - 28 december 2013 20:25

Har vart i stan idag med Elsa och Emma, och det har vart jättekul! Jag hittade en del som jag var ute efter, så det var ju alltid bra, och en del saker var faktiskt på rea också! Vi shoppade alltså, och allt sånt där som man brukar göra haha. Sen stängde affärerna typ en och en halv timme innan bussen skulle komma, så vi typ drog till bion och köpte popcorn och flummade runt på stan, haha!
Här kommer en bild på det jag köpte:

1. En supermysig hoodie från Gina Tricot.
2. Tröja från Gina Tricot.
3. Pyjamasshorts från HM. De ser jättekorta ut på bilden, men det är de inte egentligen.
4. Tröja från Vero Moda.
5. T-shirt från Gina Tricot.

De tre bilderna som är till vänster ska jag sova i/ha på mig på slappdagar hemma och så. Och de andra två är alltså till vardags!

Jag har iallafall haft en jätterolig dag :) Nu ska jag väl äta lite godis och sånt där, en myskväll helt enkelt! Hoppas att ni också haft en bra dag!

Av Emilia - 27 december 2013 16:29

Det är snart ett nytt år och därmed år 2014. Känns helt sjukt! Detta året har verkligen gått så himla fort, på riktigt. Och när det börjar närma sig nyår så brukar jag också tänka på lite mål som jag ska försöka nå. Dock är det mycket lättare sagt än gjort, tyvärr. Men det är ändå vissa saker som jag vill försöka med. Tänkte skriva om några här.

* Självförtroende & självkänsla.
Jag har, som många andra, både dåligt självförtroende och självkänsla. Och jag vill såklart stärka dem, och det ska jag försöka jobba med ännu mer 2014. Försöka tro på mig själv mycket mer, och inte ha så höga krav på mig själv som jag haft. Att inte vara så osäker och att våga göra fel. Och framför allt: Inte ta åt mig så mycket och skita i vad andra tycker, för det tror jag är något som gör så att man vågar göra ännu mer saker och på så vis stärker självförtroende och självkänslan.

* Strunta i vad andra tycker.
Jag vill faktiskt göra en egen punkt till det här också, då jag tycker att det är en viktig sak att understryka. Jag vill våga säga min åsikt mer, och berätta hur jag känner, tycker och tänker utan att bry mig om vad andra tycker om det. Jag vill kunna ha på mig vad jag vill och våga ha den stilen jag själv känner för. Helt enkelt, en kort sammanfattning: Våga vara mig själv.

* Skolan, betyg och läxor
Här är det en riktigt viktig del i mitt liv som jag måste förbättra, och det handlar inte om att höja mina betyg ännu mer, utan det handlar om att minska kraven jag har på mig själv. Att jag måste inse att det viktigaste är inte att ha de allra bästa betygen, utan mitt välmående ska komma i första hand. Jag ska prioritera hur jag mår före alla läxor i världen. Jag ska försöka att inte bli så stressad som jag varit, och därför måste jag alltså se till att jag mår bra först.

Av Emilia - 27 december 2013 15:18

Heej allihopa! Förlåt för att jag inte bloggat något idag än men det har bara inte blivit så. Jag har i alla fall i princip bara spelat på ipaden, och kollat ett avsnitt av Tonårsbossen. Undra hur det skulle gå ifall jag skulle ta hand om familjens ekonomi en månad, haha. Men visst vore det kul att testa! Sen funderar jag också på om jag ska börja kolla på en serie som heter Gossip Girl, jag har hört att den är bra. Men jag får se om jag kollar på något avsnitt senare idag isåfall :) Jag ska väl inte göra något mer speciellt idag, ska väl handla lite godis och så eftersom det är fredag. Gott! Imon drar jag till stan med några kompisar, kommer säkert bli najs! Har en del saker jag ska kolla efter och sånt där, man får ju passa på på rean.
Jag har knappt inga bilder på ipaden än så ni kanske får lite random bilder ett tag haha, men ja.

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards