emiliasmening

Alla inlägg under september 2013

Av Emilia - 17 september 2013 19:22

Hej alla, sitter i detta nu i soffan och bara chillar. Har vart en jobbig dag, har vart jättetrött eftersom jag inte sovit alls många timmar inatt och inte förra natten heller.. Så ikväll blir det att sova ganska tidigt för mig.

Skolan har som sagt varit jobbig och allmänt tråkig som den oftast är.. Schemat var så här:

NO
Svenska
Matte
Lunch
Franska
Idrott

Jag var inte med på gympan eftersom min fot är skadad och jag haltar fram, men jag kollade på iaf ;) Vi fick sluta lite tidigare från gympan också så det var skönt. Efter skolan hämtade mamma och jag kakor, som jag sedan ska leverera till "kunderna". För vi säljer kakor till våran klassresa så idag kunde vi hämta dom.

Sen har jag också pluggat lite engelska och matte men det gick ganska fort, skönt! Nu blir det väl bara en chill kväll framför tv:n, ska kolla på idol iaf men innan dess ska jag dejta duschen!

Och så får ni en bild som passar in väldigt bra på mig just nu, haha ;)

Men det var allt jag hade att säga nu, ni får ha det så bra! :)

*

Av Emilia - 16 september 2013 20:00

Heej, efter jag gjort franska och matte så sitter jag nu i soffan och väntar på att idol ska börja. Följer alla avsnitt med spänning haha ;)

Gjorde inte läxorna särskilt noga innan så vet inte hur det kommer gå för mig imon men jaja.. Man får liksom ingen fritid om man bara ska sitta och plugga hela tiden. Hoppas verkligen att vi får lite färre läxor snart!

Vi kanske hörs sen, hejdå så länge :)

Av Emilia - 16 september 2013 15:58

Idag har skolan vart tråkig, först skrev jag ju det där NO-provet och ja, det gick väl hyfsat antar jag. Sen hade vi franska och hemkunskap, på hemkunskapen gjorde vi stuvade makaroner och köttbullar typ. Var ganska gott :)

Men idag känns det ändå som en dålig dag, jag är inte på topphumör direkt. Fast foten börjar bli bättre så det är ju bra.

Kommer mer inlägg sen, bye

Av Emilia - 15 september 2013 17:47

Hejsan, dagen idag har bara bestått av läsaläsaläsa. Men jag läste ut hungerspelen för en stund sen i alla fall, så en läxa ur världen :) NO återstår, samt franska och matte, men får ta tag i det imon också.

Är stressad över NO-provet imorgon, samtidigt som jag vet att alltid prestera bäst inte är nödvändigt. Finns saker som är såå mycket viktigare än att alltid vara bäst. Det är mycket viktigare att ta vara på sina nära & kära till exempel.

Måste strax fortsätta plugga och har verkligen ingen lust. Är trött på den här pressen nu. Hoppas att det lugnar ner sig med läxorna.

Hejdå så länge

Av Emilia - 14 september 2013 16:20

Tänkte göra en sån här lista för hade typ lust.

Vad har du på dig?
Mysbyxor, en tröja som det står yolo på och mysiga strumpor. Typ.

Hur mår du?
Jag mår väl helt okej, antar jag. Lite trött och så.

Vad önskar du just nu?
Att jag inte ska ha prov på måndag och att alla läxor slutar existera. Och att en del saker som har hänt inte skulle ha hänt.


Vad har du ätit idag?
Flingor och mjölk än så länge.. Men ska äta fisk snart tror jag.

Vad ska du göra imorgon?
Plugga, äta och sova. Ha lite söndagsångest.

Vem saknar du?
Vänner som jag inte träffat på evigheter nu.

Senaste köp?
Hm, det minns jag faktiskt inte. Men tror att det var choklad eller nått på Ica ;)

Vad skrattade du senast åt?
Typ när jag läste en rolig sak på en blogg.


Vad grät du senast åt?
Vet inte.. Massa olika saker hela tiden.

Vem sov du senast med?
Var väl nån kompis om det räknas ;)

Vad läser du just nu?
?Hungerspelen"

Senast sedda film?
"Släkten är värst"

Vilken svordom använder du mest?
Det är väl isåfall fan och jävla.

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Njae, inte direkt.


Senaste 3 inkomna sms?
"Japp, det ska man kunna"
"Tror inte det"
"<3"

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Okej <3"

Vilket är ditt favoritämne?
Svenska och engelska.

Vilken är din favoritfrukt?
Nagellack, bensin och nya böcker typ haha.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Vet inte ens om jag blivit det nån gång :p

Vad är du rädd för?
Att jag inte ska ha kontakt med en viss människa i framtiden, och att de jag tycker om ska dö. Sen är jag väl lite smått mörkrädd också.

En person du tycker är snygg?
Haha, jag vet inte.. Alla i One Direction ser ju bra ut iallafall ;)

Blir du lätt svartsjuk?
Haha aa, det tror jag faktiskt.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Vet jag faktiskt inte.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Pappa.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Typ italienska.

Vad för sorts killar faller du för?
Killar som är snälla och är sig själva, såna som inte spelar coola och behandlar folk som skit. Och så tycker jag om ifall han sticker ut lite. Sen faller jag väldigt mycket för gulliga killar som är omtänksamma och bryr sig. Och såna som har lätt för att hålla en konversation flytande.

Vart vill du åka just nu?
Utomlands, Hawaii eller London.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag vet faktiskt inte än men kan va dags att börja tänka på det snart eftersom jag snart fyller år ;) Men pengar brukar ju aldrig sitta fel.

Av Emilia - 14 september 2013 15:15

Hej, ligger nu i sängen och försöker lära mig massor om ljus till provet jag antagligen ska göra på måndag eftersom jag inte var i skolan i fredags. Känns inte som om provet kommer gå bra, eftersom att NO inte är min starkaste sida. Men man kan ju alltid hoppas.

+ att jag försöker lära mig att hoppa omkring på kryckor lite då och då, lite svårt faktiskt :p haha men det ska nog gå bra!

Har lite andra saker att plugga på sen också, men får dela upp så jag pluggar på lite imon med. Man ska väl inte få vila på helgen eller? ;) Näe, skolan verkar ju inte tycka det i alla fall.

Kommer förhoppningsvis mer update sen, har lust att lägga in lite bilder och när jag startade upp bloggen igen så sa jag ju att det skulle komma bilder från sommaren. Och det ska komma, men har dock inte haft riktigt tid eller ork faktiskt. Men framöver kommer det!

Ha en fortsatt fin dag allihopa! :)

Av Emilia - 13 september 2013 12:05

Vill tipsa om en jättebra och tänkvärd vlogg, av Tora Sparkles! Ta er tid att kolla på den för det är den lätt värd.

youtube.com/watch?v=zpoZ8mE2iC0

Av Emilia - 13 september 2013 08:38

Godmorgon!
Anledningen till att jag inte bloggade igår, var för jag var på akuten jättelänge. På gympan så körde vi flaggan i skogen, så sprang jag och trampade i en grop och så, ja, då stukade jag foten väldigt mycket för sen var det värsta svullnaden. Så vi åkte in till akuten, och det visade sig att det inte var någon spricka i alla fall så det känns bra :) Men vi fick kryckor för jag kan inte gå på den. Men det kunde ju vart mycket värre.
Jag är hemma från skolan idag, har så himla ont i foten. Hoppas det blir bättre snart :) Så idag ska jag ta det lugnt och inte gå nått i onödan.. Får väl kolla på nån serie eller nått.
Hoppas att ni mår bra!

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards