emiliasmening

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Emilia - 15 februari 2013 21:11

Av Emilia - 15 februari 2013 13:00

 


Du behöver: Vaselin

                     Stor skål

                     Liten burk

                     Sked

                     Rouge




Gör så här:


 


Du börjar med att hälla lagom mycket vaselin i den stora skålen.


 


Sedan sätter du in skålen i micron, så att vaselinet smälter. Vaselinet syns inte här, just för att det är smält.


 


Efter det blandar du i rougen, tills du får den färgen som du vill ha. Du kan också lägga i skimrande ögonskugga/ögonskuggor, om du vill ändra färgen. Jag har lagt i lite, men det är inget måste.


 


Lägg allt i den lilla burken och sätt sedan på locket.


 


Sätt in burken i kylskåpet i cirka tjugo minuter, eller tills läppbalsamet får den konstistensen som du vill ha.


 


Efter det tar du givetvis ut den och resultatet av min, blev just så här.


Lycka till!

Av Emilia - 15 februari 2013 12:28

Hejsan på er! Uppdateringen, som ni säkert redan har märkt, har inte vart så bra de här senaste dagarna. Men, jag har faktiskt varit i Norge så har en anledning till det. Idag så kommer inlägget "Gör ditt eget läppbalsam!" upp i alla fall, om inget oväntat händer och det inte plötsligt vill fungera. Men jag ska verkligen försöka få upp det idag, och sen kommer väl lite bilder från Norge och sånt där. Så håll koll på bloggen idag!

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards