emiliasmening

Alla inlägg under januari 2013

Av Emilia - 22 januari 2013 14:35

Glömde blogga igår, förlåt. Men jag har börjat fundera på en sak, om jag skulle köra nån slags tävling här på bloggen? Och den som vinner får en länkning här! Vad tycker ni om det, låter det som en bra idé? Kommentera, kommentera! Om några tycker det låter bra så kör vi på det :)

Isåfall skulle det vara en tävling att jag typ lägger ut en citat från någon låt, den som först kommer på vilken låt det är får en länkning då. Eller den som skriver bäst om ett visst ämne eller något sånt. Aja, kommentera vad ni tycker! Ha det bra så länge :)

Av Emilia - 22 januari 2013 14:33

Glömde blogga igår, förlåt. Men jag har börjat fundera på en sak, om jag skulle köra nån slags tävling här på bloggen? Och den som vinner får en länkning här! Vad tycker ni om det, låter det som en bra idé? Kommentera, kommentera! Om några tycker det låter bra så kör vi på det :)

Isåfall skulle det vara en tävling att jag typ lägger ut en citat från någon låt, den som först kommer på vilken låt det är får en länkning då. Eller den som skriver bäst om ett visst ämne eller något sånt. Aja, kommentera vad ni tycker! Ha det bra så länge :)

Av Emilia - 21 januari 2013 17:19

Har ni haft en bra dag? :) Min dag har vart hyfsad, på måndagar brukar jag alltid vara så trött och slö men det har fungerat! Sen blir det att plugga till SO-provet och så har vi glosor tills imon så måste öva lite på glosorna också. Inte så kul direkt. Bloggar senare!

Wii

Av Emilia - 20 januari 2013 14:50

Har spelat lite Wii nu, och taggar till Just Dance 4 kommer!
Vad gör ni? :)

Dop

Av Emilia - 19 januari 2013 18:27

Halloj, halloj!
Idag har jag vart på dop. Mitt kusinbarn döptes och det var jättefint! "Dopkalaset", eller vad man säger, var också ganska kul faktiskt. Sen så köpte vi en tvättmaskin, haha. Plus att vi beställde "Just Dance 4", hoppas det kommer snart! Tyckte det var så kul hos Nikita ju :)

Innan när jag skulle leta kläder till dopet, hittade jag typ inte något men till slut fann jag någon slags klänning. Men i alla fall, halva garderoben är utslängd på sängen nu, ops... Måste fixa det tror jag. Hejdå!

Av Emilia - 18 januari 2013 23:24

Kommit hem från en asbra kväll! :D Vi gjorde pizza, fyra stycken! Och så kollade vi på en film, LOL (därför står det LOL på pizzan, och vi lyssnade på One Direction, därför står det 1D ;)) Och sen dansade vi massa Just Dance 4 och skrattade ihjäl oss typ. Och åt lite rulltårta med grädde och blåbär, mums! Tack för en asbra kväll! Det måste göras om! :D

Av Emilia - 18 januari 2013 15:13

Nu flödar inspirationen på, helt plötsligt. Jag bara började tänka på en del saker som jag vill dela med mig av.

Det som jag började fundera lite på, var det här med att alltid vara bäst. Alltid prestera bättre på proven än någon annan, vara lite bättre än den och den, tävla om vem som kan springa snabbast osv. Det är inget vi behöver göra. Inte alls. För vi är den som vi är. Om man inte är så bra på svenska, är man kanske bättre på franska. Om man inte är så duktig på matte, kanske man är bättre på idrott.

Det finns alltid något som just DU är bra på. Det behöver inte vara något stort, det behöver inte vara något ämne i skolan. Det kan vara att du är bra på att vissla t ex, eller kanske cykla. Då får man tänka på det man är bra på. Ingen är bra på allt, men alla är bra på något. Det du inte är duktigast på, kan någon annan hjälpa dig med. Det du är bra på, kan du hjälpa någon annan med.

Man ska inte bara tänka negativt om sig själv, det mår ingen bra av. Fokusera på det du är bra på. När du känner att du inte kan något, att du bara säger fel hela tiden osv, så kan du visst något. Tänk på det då. FÖR DU KAN!


Och så det här med att bevisa för någon annan, att man kan. Det är inte något som man heller behöver göra. Du vet oftast själv vad du kan, du är medveten om att du är bra på något. Så om du t ex svarar fel på något i skolan, behöver du inte viska till personen bredvid "Jag sa fel, typiskt. Egentligen vet jag ju." Bara för att skydda dig själv. Det viktigaste är inte att alltid vara bäst. Det får man inte glömma bort. För det finns ingen som är bra på allt, men alla är bra på något. Vet att jag upprepade den meningen, men den är tänkvärd.

Kom ihåg det här nu: DU är bra på något och DU KAN!

Av Emilia - 18 januari 2013 15:00

Och så helt plötsligt när jag satt här och lyssnade på "Little things - One Direction" så lyssnade jag lite på texten och vips, så kom jag på hur bra texten är egentligen. Jag syftar mest på det här: "I know you've never loved the sound of your voice on tape. You never want to know how much you weigh. You still have to squeeze into your jeans, but you're perfect to me."

Det där låter så bra, och det är bra! För nästan ingen gillar allt på sig själv. Men något litet kanske man gillar, sin hand, sin mun, sina ögon eller något litet. Då får man fokusera på det man tycker om och tänka på det mer och mer. MEN det som du inte gillar och det som du tycker att det verkligen inte passar in på dig, det tycker någon annan att det är så otroligt fint. Det gillar någon annan!

Man behöver inte tycka om allt på sig själv, det är ganska svårt att tycka om exakt allting på sig, men det finns alltid någon annan som tycker om det som du inte gillar. Glöm inte det. För du är underbar, vacker och jättebra, just som du är. Ändra inte på dig, inte för någon. Om det finns någon som inte gillar dig för den du är, så umgås inte med den. För du är den du är och det kan ingen ändra på. Du är bra. Du är fin. Glöm inte det!

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards