emiliasmening

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Emilia - 6 januari 2013 19:51

Så bäst film!

Av Emilia - 6 januari 2013 11:45

God morgon. Blev ett långt inlägg innan, haha, vet inte om någon orkade läsa det. Men tack om du gjorde det! :)

Idag ska jag försöka fixa lite i mitt rum. Ställa iordning lite grejer och så. Sen ska jag nog spela sims, som den lilla simsnörd jag är. Och försöka bli frisk, hur man nu gör det. Halstabletter och filtar kan ju i alla fall hjälpa en bit på vägen.

Nej, nu ska jag sätta på mig mysbyxorna och gå upp! Ha en bra dag, jag bloggar senare :)

Av Emilia - 6 januari 2013 11:30

Jag kunde inte sova igår. Eller jo, det hade nog gått. Om jag bara försökt. Om jag bara lagt mig ner på kudden och blundat, så hade jag nog somnat direkt. Men det gjorde jag inte. Så klockan blev ungefär fyra innan jag sov. Inte så bra, jag skulle lagt mig mycket tidigare igår egentligen med tanke på febern. Och att skolan börjar snart. Jag måste komma in i normala vanor och rutiner nu. Kan inte vara uppe till fyra varje natt. Nej, det går inte.

Jaja. Vad kan jag göra åt det nu i efterhand? Idag ska jag nog lägga mig tidigare. Jag måste det! Så jag orkar skolan.

På tal om skolan, usch, jag vill verkligen inte börja igen! Visserligen kommer det bli kul att träffa alla igen, det ser jag fram emot, men inte annars. Inte läxor och sån skit. Fast det såklart, jag är ju tacksam över att jag får gå i skolan och så. Men ändå, att sitta inne på en tråkig lektion när läraren bara står och pratar exakt hela lektionen så kan jag känna hur rastlös jag blir.

Men skolan är något som man måste igenom. Jag antar att man får blicka på de saker som är positiva. För det finns, trots allt. Något litet. Men det finns självklart undantag i det fallet också. Det är typ fem år tills jag kommer stå där med min studentmössa och vara lycklig. Jag längtar.

Men nu när vi har skolplikt, så varför inte lära sig lite nyttig information och fakta som faktiskt kan vara bra att ha senare i livet? Vi ska faktiskt vara tacksamma över att vi får gå i skolan. Japp.

Av Emilia - 6 januari 2013 01:15

Jag vill blogga. Om något kul. Vad som helst, men jag vet inte vad. Eller jo, jag vet, men mina tankar kommer inte ner till ord. Jag kan inte skriva dem, de sitter bara kvar i huvudet.

Men varför får jag skuldkänslor, när jag inte gjort något? Varför skäms jag, när det är du som borde skämmas? Varför försöker jag skydda mig själv, när det egentligen inte behövs? Varför låtsas jag att jag inte bryr mig, när jag egentligen gör det?

Frågor som inte finns svar på. I alla fall inte tillräckligt bra svar. Det är nästan så att man inte kan lita på sig själv längre.

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards