emiliasmening

Alla inlägg under januari 2013

Av Emilia - 31 januari 2013 18:40

Hej, sitter här och pluggar lite nu och lyssnar på musik samtidigt. Det är svårt att inte börja trumma på boken eller sjunga med ;) Men jag gillar att ha på musik när jag pluggar i alla fall.

Så himla skönt att det är fredag imorgon! Denna veckan gick också jättefort! Börjar närma sig lov känner jag, yes. Taggataggatagga!

Av Emilia - 31 januari 2013 15:46

Helt galet, det har redan gått en hel månad på 2013. Verkligen helt galet. Bara elva månader till och sen är det nytt år! Det går så sjukt snabbt, det känns som om dagarna bara flyger förbi och man inte hinner med.

Helgen kommer bli jättekul! Elsa ska sova över här och sen ska vi ut och fota lite till en sak i skolan. Har nästan inte testat min kamera än, så känns verkligen som om det är läge att göra det nu. Kommer bli kul hur som helst! Och sen börjar ju melodifestivalen nu på lördag igen. Vet typ inte vad det är för artister som kommer vara med denna gången, det får man ju se. Hoppas det är några bra i alla fall! Och sen ska jag bara viiiiila, är så trött så det är helt sjukt. Aja, snart ska jag nog plugga lite till hemkunskapen, vi har typ något slags prov eller test imorgon, så måste öva lite. Kommer blogga senare, ha det så bra så länge! :)

Av Emilia - 30 januari 2013 17:34

Sitter här efter att duschat hunden. Han blir typ alltid galen efter att han duschat och springer runt överallt och låter massa och så. Kanske är för att han vill torka?

Idag var jag i skolan då, det var inte så kul. Det hände typ inget.

Oj, nu blir hunden galen. Haha! Kanske bloggar senare :)

Av Emilia - 29 januari 2013 18:59

Nu kommer inlägget som jag skrev om innan!

Hur många gånger har man inte hört att någon säger antingen något kränkande/elakt/dumt till en själv, eller till någon annan bakom den personens rygg. Eller kanske direkt till en annan person.

Om jag hör något om mig, så bryr jag mig inte. Jag orkar verkligen inte att lägga ner energi på folk som ändå bara sänker andra. Men det finns andra som bryr sig, som inte kan slå ifrån sig om någon säger något elakt, som aldrig någonsin kan glömma det. Och om någon säger något tillräckligt många gånger kommer det till slut präntas in i både hjärtat och hjärnan. För sånt glömmer man inte, inte om någon säger det flera gånger.

Om någon stör sig på mig, så okej. Har nästan inget mer att säga, än bara ett kort okej. För jag är den jag är, jag ändrar mig inte för någon. Jag är jag. Jag föddes inte för din skull.

Av Emilia - 29 januari 2013 14:41

Tjosan. Sitter och äter lite och gör inte så mycket mer. Jag var ju i skolan idag då, och då skulle vi redovisa en sak som vi hade gjort i franskan. Jag visste typ inte om det, och jag var jättenervös. Men det gick väl bra, antar jag. Det har varit en tråkig dag i alla fall med bara tråkiga ämnen. Imorgon kanske den blir lite roligare!

Nu ska jag typ inte göra någonting. Det kommer komma ut ett blogginlägg senare om en sak jag stör mig på. Så kolla in lite då och då! Ha de' gött.

Av Emilia - 29 januari 2013 07:09

Godmorgon. Längtar redan til helg, även att det bara är tisdag... Men det brukar gå hyfsat fort så hoppas att det gör det denna veckan också. Sen, om man ska tänka positivt, är det inte så långt kvar till lov heller! Skönt!

Idag är det inte någonting speciellt i skolan heller, tror jag. Vanliga ämnen bara.

Nej, nu borde jag fortsätta med att göra mig iordning. Hoppas ni får en bra dag! Hejdå :)

Av Emilia - 28 januari 2013 21:35

Att allt ska vara så himla jobbigt hela tiden. Så himla svårt att förstå sig på.

Det är så fruktansvärt läskigt att ha en känsla inom sig själv, som man inte får bort. En känsla som sitter i SIG SJÄLV, och man gör allt för att få den att försvinna, men det gör den inte. Att den sitter där inne, och att den sitter i mig... Att det bara är jag som kan få bort känslan om det är någon, men inte ens jag kan det! Det är det som är så himla läskigt.

Minsta lilla sak nu för tiden får mig att börja darra, skaka, svettas och bryta samman. Allt som hörs när det är tyst. Allt som låter och allt som är oroligt. Och jag inbillar mig. Jag inbillar mig en massa saker hela tiden. Jag tror att jag vet, men det tar kol på mig.

Det jobbiga är att ingen set. Ingen förstår och ingen märker. Det spelar ingen roll om jag bara är en centimeter ifrån någon eller tio meter, det är ingen som märker i alla fall. Det är bara jag.

Att ha en känsla i sig själv, som bara envisas med att stanna där gör att allt blir så läskigt. Det är hemskt.

Av Emilia - 28 januari 2013 21:04

Är fortfarande så sjukt trött, funderar på om jag fått typ "trött-sjukan". Känns så i alla fall, har i princip bara vilat ända sen jag kom hem från skolan tills nu. Fast man måste ju få vara lite trött ibland ;)

Är det bara jag som haft värsta förhoppningarna ibland, och sen när man förstår att det är helt tvärtom blir man jätteledsen och besviken? Usch, den känslan suger!

Men nu ska jag nog fortsätta vila, haha. Tack för att ni läser bloggen och ha det bra!

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards