emiliasmening

Alla inlägg under december 2012

Av Emilia - 31 december 2012 23:51

9 minuter!!
GOTT NYTT ÅR ALLA! :D

Av Emilia - 31 december 2012 11:52

Wow, några timmar till och sedan blir det att alltid ändra den sista 2:an till en 3:a, när man ska skriva året. 2013.

Lite bilder kommer nu från det gågna året, om det fungerar:

Av Emilia - 31 december 2012 00:21

Bara för att det är sista dagen på detta året (blev sista dagen för bara en liten stund sedan!) får jag ovanligt mycket inspiration och bara för att det är kväll, eller snarare natt, bidrar det också till att inspirationen kommer.

Jag får en sån där kick, att vilja skriva en hel bok typ, men det kan ju vara lite svårt kanske. Fast jag har mina planer på att genomföra det någon gång!

Hur som helst, så tänkte jag skriva lite om nyårslöften och sånt där. Det är faktiskt en bra grej tycker jag, bara man inte pressar sig för mycket eller om man lovar sig själv helt konstiga saker, jag tror att ni förstår.

Jag har en del jag vill åstadkomma under det nya året, t ex att inte vara så blyg längre och våga säga mer vad jag tycker! Jag hoppas jag kommer lyckas med det, visst, det kan bli svårt men vad har jag att förlora?

Det är andra saker jag också vill få igenom, lite av varje. Jag har trots allt 12 månader och 365 dagar på mig!

En sak jag också vill ändra är att jag ska VÅGA mer. Bli modigare, och då våga säga vad jag tycker lite mer. Våga prata mera inför klassen t ex, våga prata mer med andra människor och ja, helt enkelt våga mer. Jag hoppas verkligen att jag kommer klara det!

Som sagt, jag tycker det är bra att lova sig själv en del saker inom rimliga ramar, när det är ett nytt år på gång. Då kan man åstadkomma mycket bra under det kommande året och sånt! Det här blev nog lite rörigt men jag hoppas att det i alla fall gick att läsa ;)

Av Emilia - 30 december 2012 23:56

Hej!
Dålig uppdatering på sistone, jag vet. Men har faktiskt haft fullt upp det mesta, massa med jul och sånt ju. Men julen blev jättebra, det var kul och mysigt! Jag träffade släkten och vi åt julmat, kollade på Kalle Anka och öppnade paket. Det var kul i alla fall, och hoppas att er jul också var bra!

Imorgon är det nyårsafton, helt sjukt vad det året gått snabbt. Så otroligt fort, om det fortsätter så här är man 50 inom ett ögonblick! ;) Nej, kanske inte... Men jag måste ända ta och säga att det här året vart bra, och väldigt händelserikt. Jag hoppas på att nästa år blir jättebra det också, och att jag kan hålla mina nyårslöften så mycket jag kan, först ska jag bara komma på något, hm... Nej då, jag har nog mina funderingar på det! Jag ska fira nyår och vaka in det nya året med en kompis! Kommer bli askul!

Och så vill jag bara tacka alla underbara kompisar, som jag lärt känna under det här året. Tack för att ni finns och för att ni alltid finns där i alla lägen!

Ni får ha det toppenbra imorgon nu! GOTT NYTT ÅR! :D

(Tyvärr kunde jag inte lägga upp några bilder just nu, för det ville inte fungera riktigt men det får gå ändå!)

Av Emilia - 21 december 2012 15:29

Lovet är här, äntligen!
Och sista dagen i skolan är jag riktigt nöjd med, den var jätterolig! Först åt vi gröt i skolan på morgonen, sen typ gjorde vi något julmelodikryss och efter det blev det biooo! The hobbit kollade vi på, den var lite långtråkig men annars helt okej enligt mig :)
Sen fick vi betyg och fortsatte med julmelodikrysset, och då spelade ju vår lärare upp massa låtar och jag och en annan flummade jättemycket, det var jättekul! :D Så jag är nöjd! Nu ska jag bara chilla och vila ut mig, det behövs. Ha det bra och tack för att ni läser bloggen! :)

Av Emilia - 20 december 2012 18:59

Hejhej!
Idag har det också vart en rolig dag, faktiskt! Först hade vi aktivitet och då hade jag valt sång & dans, tillsammans med några och då skulle vi hitta på en koreografi till en låt och den blev bra tycker jag!
Sen på en rast gick vi hem till en kompis och spelade lite FIFA. Det gick inte så bra, jag har aldrig spelat det förut, men kul var det ;)
Sen var det tema igen, vi pratade om fördomar bland annat. Det var helt okej!
Och just nu är jag med några kompisar! :)
Lite bilder från dagen kommer nu:

Av Emilia - 19 december 2012 16:13

Såg att det kom upp två inlägg innan, varav ett med bilder och ett utan. Men, jag bloggar mest från mobilen och då typ fungerar det inte ibland.

Idag har det vart en ganska rolig dag i skolan faktiskt! Först gick vi runt till alla arbetslag och pratade om genus, för vi har tema och aktivitetsvecka just nu! Och efter det var det lunch, sedan aktiviteter och då hade jag valt julgodis tillsammans med några andra. Det var jättekul, vi typ busade och pratade och skojade hela tiden ;) Det var najs i alla fall!

Bloggar senare, ha det bra :)

Av Emilia - 19 december 2012 15:56

Gjorde knäck och ischocklad på hemkunskapen idag! :)

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards