emiliasmening

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Emilia - 1 november 2012 20:59

...är denna ytlighet som finns i Sverige idag. "BLI SMAL OCH FOLK KOMMER ÄLSKA DIG, ELLER VAR TJOCK OCH DU ÄR ODUGLIG!" Är det inte så det låter? Jo, det är i alla fall det som reklamen förmedlar. All media som vill visa att man ska bli smal. Bli alltså smal och hela ditt liv kommer vara som en dans på rosor. Ligger det någon sanning i det? Skulle inte tro det. Och jag menar inte att det är helvete att vara smal heller, men allt blir inte helt plötsligt asmegabra bara för att man blir smal.

Nu menar jag absolut inte att det är något fel med att vara smal, och vill inte göra de som är smala arga på något sätt, men det är absolut inget fel med att vara tjock heller. Och speciellt det här med att "kvinnor som är feta är ju så äckliga." Hör man inte sånt ofta? Ehm, jo. Hör man något sånt med män? Nej, inte särskilt ofta.

Det handlar om att vara hälsosam, och inte något med vilken kroppstyp man har. För det är nämligen så, att personer som är smala kanske inte heller är särskilt hälsosamma, även om det ser ut så.

SÅ SLUTA DÖMA OCH FÖRSTÅ ATT EN DEL SER UT PÅ ETT SÄTT OCH EN DEL PÅ ETT ANNAT SÄTT OCH FRAMFÖR ALLT ÄR ALLA OLIKA OCH DET ÄR DET SOM GÖR OSS TILL MÄNNISKOR. OKEJ? BRA!

Av Emilia - 1 november 2012 12:22

Av Emilia - 1 november 2012 10:47

Jag älskar lukten av nagellack! Konstigt? Hm, lite kanske, men tanke på att lukten är väldigt stark. Men ja, jag tycker om den ändå! Nu vet ni.

Av Emilia - 1 november 2012 08:55

Är det bara jag som fortfarande tycker att tiden går mycket saktare än vanligt? Att en timme är som två timmar? Nå ja, man vänjer sig väl tids nog.

Idag blir det att försöka komma på något ämne att blogga om. Eller ja, jag har redan massa ämnen i huvudet, det svåra är bara att sätta ihop alla tankar till ett hyfsat bra inlägg. Just nu har jag nämligen svårt för att få ner tankarna på text. Men jag ska försöka skriva något vettigt, om jag lyckas eller inte får vi ju se.

Hur som helst, om ni har något tips på ämne får ni ju mer än gärna kommentera det. Kanske det ämnet ger mig mer inspiration och att det ämnet är lättare att skriva om.

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards