emiliasmening

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emilia - 28 oktober 2012 14:41

Oj, det var svårt... Jag tror ändå jag får ta kladdkakemuffins, mest för att det är hyfsat lätt att göra och riktigt gott! :)

Tillagnin
 12-15 st
100 g margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljesocker
1 krm sal
t 4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält margarin och låt svalna. Vispa ägg och soker poröst, tillsätt de torra ingredienserna bakpulvret blandat med mjölet. rör ner det avsvalnande smöret. fyll muffinsformar till ungefär hälften med smet. grädda i 200 grader i ca 10-12 minuter.

Jag har dock inte testat just det här receptet, men jag antar att det smakar ungefär lika i slutändan.

Förlåt också för dålig uppdatering, kommer förbättras lite senare idag!

Av Emilia - 27 oktober 2012 18:30

Jag har funderat länge på om jag ska skaffa en blogg eller inte, och ni ser ju vad jag till slut kom fram till. Den 20 oktober bestämde jag mig alltså för att ändå skapa en blogg, och så gjorde jag det. Varför är för att jag tyckte det verkade kul, att ha en virtuell dagbok verkade skoj helt enkelt. Det var också för att jag ville dela med mig av mina tankar och sådant, men det har jag inte gjort så mycket än, det kommer! :)

Av Emilia - 26 oktober 2012 18:19

Haha, sanningen är den att det inte var jag som kom på det. Det var min mamma!
Jag hade funderat länge, länge på ett bra bloggnamn och sökt inspiration på internet, men nej, jag kom inte på något. Så till sist frågade jag mamma och då kom hon med det här förslaget som jag valde! Nu vet ni ;)

Av Emilia - 25 oktober 2012 16:06

Imorse vaknade jag ju då såklart, gjorde mig iordning och gick till skolan.
Sen såg det ut så här:
NO - Gjorde ett slags prov/test
Svenska - Sammanfattning av en berättelse
Matte
Lunch
Bild - Gjorde en skål
Franska - Vi gjorde någon konstig sak, skrev massa lappar typ... Aja.
Sen var dagen slut och imon är det äntligen fredag! :)

Av Emilia - 24 oktober 2012 20:15

  Dag 1, gooo!
Hm... 15 intressant fakta om mig ska jag nu försöka komma på då.


1. Jag är oftast glad och skrattar väldigt ofta, är nämligen väldigt lättroad
2. Jag tänker för mycket
3. Jag gillar att fota
4. Har inte världens bästa tålamod...
5. Jag gillar att sjunga och gör det en hel del
6. Jag gillar inte enformiga svar som "Mm" eller bara "Okej" när man chattar
7. Jag gillar att smsa
8. Jag älskar tacos, mums!
9. Jag gillar inte när personer dömer andra som dem knappast känner
10. När jag var liten grät jag när jag hörde fiolspel, men spelade ändå fiol i tre år när jag blev äldre
11. Jag gillar att kolla på serier som Skilda världar, Tre kronor osv
12. Jag blir arg när något är orättvist
13. Varje gång jag hör en låt måste jag sjunga lite eller nynna
14. När jag blir äldre vill jag kanske flytta utomlands
15. Jag är väldigt envis




 

Av Emilia - 24 oktober 2012 15:34

Hejhej!
Idag har det vart en helt okej dag faktiskt! Åtminstone på håltimman ;) Då var jag med Ebba och vi köpte lite godis och sen gungade vi på en kompisgunga eller vad det heter och flummade! Nu ska jag nog kolla på lite TV och sen ska jag börja med 30 dagars listan!
Hejdå så länge :)


Bild på Ebba och mig ;)

Av Emilia - 23 oktober 2012 19:20

Av Emilia - 23 oktober 2012 15:42

Kom på att jag borde skriva lite om dagen idag också, även att det inte hänt så mycket. Skola som vanligt då, inget speciellt med det. Vi såg film på engelskan, Oliver Twist, helt okej faktiskt :) Efter skolan har jag inte gjort något alls direkt, kollat på tv, chattat lite och bara slappat. Ska ha utvecklingsamtal idag också :/ Får hoppas på att det går vägen! Aja, blir mer uppdatering sen. Ha det bra så länge :)

Presentation

Halloj!
Jag är en tjej på 13 år som har startat upp min allra första blogg. Här kommer du få ta del av mina tankar och lite av varje. Hoppas du kommer gilla bloggen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards